דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יחסי ציבור לרופאים 

מאת    [ 02/10/2010 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 3098 פעמים ]

יחסי ציבור לרופאים

מקצוע הרפואה נחשב בעבר למקצוע  יוקרתי ייחודי ונדיר יחסית, זאת בעיקר מהקושי הגדול להתמודד עם שנות לימוד רבות, תקופת התמחות ארוכה, עד שמגיעים למעמד של רופא עם קליניקה ולפציינטים רבים שלא לדבר על קליניקה פרטית שם למעשה עושים הרופאים את "הכסף הגדול" שמהווה מעין פיצוי על שנות השקעה רבות בזמן וממון.

גם כיום מקצוע הרפואה נחשב יוקרתי, אלא שבתקופתנו כמו בכל מקצוע כמעט, התחרות בין הרופאים ומוסדות הרפואה הציבוריים והפרטיים במיוחד חזקה במיוחד, ודורשת שינוי חשיבה ואסטרטגיה בניגוד לעבר.

למעשה הציבור הרחב נחשף לרופאים בעיקר כשהם מופיעים באמצעי התקשורת ההמוניים: עיתונות, טלוויזיה, אינטרנט, רדיו וכו'. כמובן שעבודת הרופא כמו גם שבועת הרופא הידועה, מחייבת את הרופא להעניק טיפול שווה והוגן לכולם. אך סוד ידוע הוא שכאשר רופא מתפרסם, מגיעים אליו הרבה יותר לקוחות, ובעיקר לקוחות בעלי ממון היכולים להרשות לעצמם ולמשפחתם טיפול פרטי בקליניקה הפרטית של הרופא המפורסם, עם כל היתרונות המובהקים שבכך.

מה צריך לעשות רופא כדי להתפרסם ולהצליח?

כפי שציינתי בעיני הציבור הרחב המד ברוב המקרים להצלחתו ולמוניטין של הרופא במידה ולא היה מוכר קודם לכן, היא החשיפה שלו באמצעי התקשורת השונים, ראיונות איתו, השתתפות בפאנלים וכיו"ב. כמובן שיש רופאים מצוינים וטובים שאינם ידועים לציבור הרחב, ועושים את מלאכתם נאמנה במשך שנים, אך אין שום מניעה שגם רופאים ישתמשו בכלי השיווקי היעיל - יחסי ציבור.

למעשה יחסי ציבור מהווים אמצעי שיווקי כמעט בלעדי לרופאים עקב מיגבלות בנושא פרסום עצמי החלים עליהם, כך שיש בכך צורך ממשי. בשנות עבודתי נתקלתי במקרים לא מעטים של רופאים עם סיפורים מדהימים על טיפול בפציינטים, גילויים,וסיפורים מרתקים בנוסף לידע האישי והמקצועי שלהם כמובן, שיוכל לסייע לכלל הציבור ואם נתמקד ביחסי ציבור- היה מאוד מעניין את התקשורת ומביא לחשיפה ופרסום של אותו רופא או מוסד רפואי בו הוא עובד או את שניהם. אז למה הרופאים לא נוקטים בפעילות יחסי ציבור? ברוב המקרים הסיבה היא פשוט חוסר מודעות לכלי השיווקי האטרקטיבי עבורם השימוש ביחסי ציבור.

בידי הרופא עומדות 2 אפשרויות לעשות יחסי ציבור לעצמו. שכירת משרד יחסי ציבור חיצוני, או פעילות יחסי ציבור יזומה ע"י הרופא עצמו או מישהו/י שיוכשר לכך בזמן קצר(מנהלת המשרד, הפקידה, וכיו"ב), שיהיה בקשר עם עיתונאים ויזרים להם ידיעות במהלך השנה. אני אישית מקיים סדנאות לעורכי דין ורופאים ו/או באימון אישי ובתוך מיספר מיפגשים מצומצם ביותר, ניתן להבין את הכללים הבסיסיים הנידרשים לעבודה מול עיתונאים ולהביא לחשיפה ולתוצאות מרשימות לרופא וכמובן לקידומו האישי והמקצועי ולפופולאריות שלו בציבור.

מוסדות רופאים במרבית המקרים נוהגים לשכור משרד יחסי ציבור חיצוני אך בהחלט יכולים באותו אופן המתואר, ליזום ולהפעיל יחסי ציבור ע"י גורם שיוכשר לכך, וכמובן לחסוך סכומים לא מבוטלים הכרוכים בריטיינר חיצוני ביחסי ציבור.

לסיכום- בדיוק כמו רוב בעלי המקצועות החופשיים: עורכי דין, רואי חשבון, מהנדסים, אדריכלים ,ארכיטקטים, יזמים ועוד , גם רופאים חייבים להפנים את חשיבות יחסי הציבור ככלי חשוב ויעיל לקידומם.

מוטי קפלן יועץ ומרצה לשיווק, מכירות ותקשורת שיווקית מומחה בתחומי השיווק המכירות והתקשורת השיווקית כולל: אסטרטגיה וטקטיקה לשיווק נכון, לפרסום,יחסי ציבור, קידום מכירות ועוד, בהתאמה לכל עסק. http://www.mkimc.com נייד: 4646510 -054




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב